AŞK YOLU

Aşk Yolunun yolcularına ithaf olunur!
 
 
Günahlar yakama yapışsa da
Çekmese ellerini üzerimden menfur şeytan,
İşlediğim hatalar boyumu aşsa da
Uzaklaştıramaz çıktığım Aşk Yolu’ndan.
Söz verdim bu yolda sana;
Ben sizin Rabbiniz değil miyim?” soruna,
Evet Öylesin!” demiştim ya!
Senden gelecek her belaya dayanırım inan.
Bela: imtihan demekmiş aslında,
En büyüğüne katlananlarsa,
Nebilerin ile Salih kullarınmış hayatta,
Girip-çıktıkları sabır kuyusundan.
Olana ve ölene hep “şükür” diyen güzel kuluna,
Her musibete “selam” veren gönül dostlarına,
Razı gelirsen eğer benim gibi bir günahkara,
Vallahi dönmem sana olan ahd-u peymanımdan.
Çek aramızdaki perdelerini ey Sultan-ı Zişan,
Yakın et beni kendine bu alçak dünya’dan,
Vadi’n dolmadı mı ki? Girdiğim bu imtihandan,
Zillete düştü kulun bir kere en ağırından.
İstemem senden gayrı ne cennet ne de hurini,
Sen sev yeter ki görmem başka bir şeyi,
Enel Hak!” diyen Hallac ile hak dostun Bestami’ni,
Şehadet’e gülerek yürüyen Şems’in ile Hüseyin’i,
Unutmak ne mümkün Yunus ile Mevlana’nın beytini,
Gel gör beni aşk neyledi” diyerek inleyen ney sesini,
Taştım yine dönerek “Allah” diyerek aşkınla,
Ne olur çıkartma beni bu hal-i sekrinden,
Zikr ile devamlı ağlayarak inleyen nefsimle,
Varsam huzuruna şefaat istediğim peygamberinden.
Şimşirin hicran ile lal kesilir anda kalemi,
Gönlü bu dem ile dolar bilmez onca kelamı,
Yalnız arifler bilir gönül diliyle edilen selamı,
Riya girmez nefse dökülen yaşlardan,
Bırakma beni sensizliğinde Aşk’tan.
Yanmaz elim sen varsan hep dilimde,
Ne önemi var bedenim olmasan gönlümde,
Beni en üzeni ise sana olan bu menzilde,
Takılıp sebeplere dünyaya olan meylimden.
Geçti ömrüm nefs-i heva ile “La Edri” demesini bilemeden,
“Edep Ya Hu!” sırrıyla pişenlere, İffet perdesini çekemeden,
Hak kapısını “Hayy” ile geçenlere bir selam bile veremeden,
Ne beklersin ki Şimşir yüce Mevla’dan.

Şimşir, Gönül Dilekçesi, 04 Eylül 2018

Gönül Dilekçesi, şiirlerim için gonuldilekcesi.wordpress.com‘a, blog yazılarım için https://aglotlaro.blogspot.com‘a TIKLA!

2 Comments

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.